Pentru cei cu intoleranta la lactoza dar si pentru pofticiosi, artisul culinar raw vegan, Corina Bacalu, ne-a invatat cum sa preparam inlocuitorul vegetal al laptelui: lapte de susan. Este senzational de bun si de sanatos. 😀

Ingrediente

1 lingura de seminte de susan
1 pahar cu apa (200-250ml)

Mod de preparare

Semintele se pun la hidratat intr-un bol cu apa si se lasa acolo de seara pana dimineata. Dupa ce susanul a fost hidratat, se strecoara de apa (aceasta se arunca), dupa care, semintele se pun in blender unde se toarna 200-250ml apa. Cele doua ingrediente se mixeaza la viteza maxima timp de 1 minut.
Laptele se strecoara si se poate servi asa, ori indulcit cu miere si aromat cu scortisoara sau pudra de cacao.

Corina ne-a dat un sfat in ceea ce priveste strecurarea laptelui: “Mi-a fost foarte greu sa gasesc tifon la dimensiuni mai mari. Strecuram prin saculeti care, desi ii curatam si ii spalam (fara sapun) tot se deteriorau in timp si ii aruncam. Asta pana cand am descoperit fileurile. Adica acele lucruri ce se pun pe cap cand lucram intr-o bucatarie unde se servesc clienti. Sa nu cada nici un firicel de par in mancare. Nu stiu din ce material sunt, dar se aseamana mult cu tifonul. Au banda elastica, perfecta de pus pe marginea castronului. Sunt de unica folosinta, asa ca nu trebuie sa ne batem capul cu spalatul lor. Si sunt ieftine! 😉 Pulpa ramasa in saculet o putem lasa la fermentat si facem branzica de migdale. Atentie totusi, aceste fileuri sunt mai fragile decat tifonul, asa ca aveti grija cum le manuiti si la presiunea aplicata pentru obtinerea laptelui.”

 

Si-am incalecat pe-o sa si v-am spus povestea mea. 🙂

Spor la baut lapte! 😀

 

 

 

 

 

One Response to Lapte de susan
  1. […] 101 sustine ca, semintele de susan sunt unele dintre cele mai bune arme impotriva osteoporozei. Semintele de susan nu au doar un gust foarte bun, ci sunt o importanta sursa de fibre, calciu si […]


[top]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *